MENU
Home Aktualności Pojazdy Autobusy Yutong 30 mln na proekologiczne projekty

30 mln na proekologiczne projekty

Tempo, w jakim Łomża rozwija zeroemisyjny transport, jest naprawdę imponujące. Dostarczyliśmy już osiem autobusów, a samorząd planuje zakup kolejnych „elektryków”. Wybrane przez Łomżę Yutongi E12 to optymalne, komfortowe i zeroemisyjne rozwiązanie dla komunikacji miejskiej. Ich zasięg na jednym ładowaniu wynosi nawet 350 – 400 kilometrów – powiedział  Marcin Kucharski, prezes firmy Busnex Poland, która dostarczyła elektryczne autobusy.

Zakup ośmiu „elektryków” Yutong E12, realizowany dzięki dofinansowaniu z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego, to nie ostatnie słowo Łomży w obszarze elektromobilności. Podczas odbioru pierwszych pojazdów, samorząd podpisał umowę na dofinansowanie przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zakupu kolejnych czterech autobusów elektrycznych w ramach programu „Zielony Transport Publiczny”.

Staramy się czynić miasto co raz bardziej ekologicznym i pozyskiwać środki na ten cel. Jednym z takich działań, oprócz systemu roweru miejskiego, czy różnego rodzaju akcji pro-środowiskowych, jest właśnie inwestycja w autobusy elektryczne, dzięki którym powietrze w naszym mieście zyska na jakości. Warto również nadmienić, że jesteśmy wyróżniani w krajowych rankingach, jako miasto przyjazne środowisku – powiedział prezydent Łomży, Mariusz Chrzanowski.

Równolegle z elektryfikacją taboru autobusowego, Łomża rozwija instalacje OZE i magazyny energii do jego zasilania. Pierwsze panele fotowoltaiczne powstały już w 2017 r. na terenie bazy MPK, a docelowa moc wszystkich instalacji ma wynieść 500 kW. Łomża jest tym samym jednym z polskich prekursorów zastosowania OZE na potrzeby transportu publicznego.

Flota komunikacji miejskiej w Łomży to blisko czterdzieści pojazdów. Dwanaście z nich będzie  wymienione na autobusy elektryczne. Miasto rozwija transport ekologiczny także z innych projektów, dofinansowywanych z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego. Na ten cel dostało blisko 30 mln zł i kupi nie tylko autobusy elektryczne. Będzie to stworzenie bazy roweru publicznego, ale też przebudowa centrum przesiadkowego i budowa ścieżek rowerowych, także widać, że wspólne połączenie tych wszystkich środków daje realne i wymierne efekty – powiedział Marek Olbryś, wicemarszałek Województwa Podlaskiego odpowiedzialny w samorządzie województwa m.in. za transport.

REKLAMA