MENU
Home Aktualności Technologia Baterie Baterie z Pruszkowa w autobusach elektrycznych Alexander Dennis

Baterie z Pruszkowa w autobusach elektrycznych Alexander Dennis

W odpowiedzi na oczekiwania naszego partnera Aleksander Dennis, opracowaliśmy i dostarczyliśmy system bateryjny oparty o nowej generacji ogniwa litowo – jonowe w technologii NMC. Wymiary baterii pozwoliły na ich umiejscowienie w autobusie w taki sposób, że np. ogólna liczba pasażerów w pojeździe Enviro400EV zwiększyła się o 19%. Ponadto nasze baterie zostały tak zaprojektowane, że mogą być z biegiem czasu dostosowane do nowszych ogniw. Na szybko rozwijającym się rynku technologii bateryjnych zapewniamy użytkownikom możliwość modyfikacji i wprowadzenia najnowszych technologii podczas całego okresu użytkowania pojazdów – powiedział Bartek Kras, wiceprezes zarządu, Impact Clean Power Technology.

Wytrzymałe pryzmatyczne ogniwa

Systemy bateryjne Impactu będą wykorzystywane w najnowszych autobusach – Enviro400EV oraz Enviro100EV. Zostaną w nich użyte pryzmatyczne ogniwa niklowo-manganowo-kobaltowe (NMC) o dużej wytrzymałości, które są mniej podatne na negatywny wpływ warunków eksploatacji m.in. niskich temperatur. Technologia ta zapewnia również wieloletni okres użytkowania bez strat początkowych parametrów.

Jednym z elementów zapewnienia najwyższego poziomu bezpieczeństwa jest sposób montażu – baterie nie są przykręcane bezpośrednio do podłogi pojazdu. Dzięki mechanicznej izolacji są chronione przed skręcaniem oraz uszkodzeniami spowodowanymi przez kamienie i inne przedmioty mogące się znaleźć na drodze – podkreślił Chris Gall, Group Engineering Director w Alexander Dennis

Baterie pod schodami

Piętrowy autobus Enviro400EV będzie standardowo wyposażony w baterie o pojemności 472 kWh, z opcją 354 kWh.  W midibusie Enviro100EV akumulatory mają pojemność 236 kWh lub 354 kWh. Oba pojazdy mogą być wykorzystywane zarówno w ruchu miejskim jak i w przewozach pomiędzy miastami. Enviro400EV może zabrać 98 pasażerów, a jego zasięg na jednym ładowaniu wynosi do 400km. Z kolei Enviro100EV zabiera w zależności od konfiguracji od 25 do 45 osób i może pokonać nawet 460km. Baterie są montowane wewnątrz podwozia i tylnej części pojazdu oraz pod schodami w przypadku Enviro400EV.

REKLAMA