MENU
Home Aktualności Pojazdy Osobowe BYD BYD dostarcza akumulatory do Giga Berlin

BYD dostarcza akumulatory do Giga Berlin

Według branżowych obserwatorów sektora elektromobilności, chiński BYD rozpoczął dostawy ogniw LFP do Tesli, a konkretnie do zakładu w Grünheide w Niemczech. Pierwsza partia Tesli Model Y wyposażonych w baterie Blade firmy BYD ma zjechać z linii montażowej w Giga Berlin najwcześniej za miesiąc.

Jak donosi chiński portal Sina Tech (powołując się na kilka źródeł), Tesla nie ma na razie planów wykorzystania akumulatorów BYD w swojej chińskiej fabryce w Szanghaju. Firma nadal będzie tam instalować ogniwa od CATL i LG Energy Solution w proporcjach odpowiednio 70 % i 30 %.

Wiele wskazuje, ze Tesla w Grünheide buduje na razie tylko Model Y, więc to w tym elektrycznym SUV-ie prawdopodobnie będą montowane baterie BYD Blade. Na razie nie wiadomo czy chodzi o bezpośrednie zastąpienie dotychczasowych pakietów baterii składających się z 2170 okrągłych ogniw, czy o baterie LFP do nowego typu napędu. Do tej pory branżowi obserwatorzy zakładali, że Tesla wprowadzi ogniwa 4680 jako drugi wariant baterii oprócz 2170 ogniw dla Modelu Y Performance i niektórych modeli dalekiego zasięgu zbudowanych w międzyczasie.

Specjalny format

Bateria Blade firmy BYD to ogniwa LFP w specjalnym formacie, są bardzo długie i wąskie. Jako ogniwa fosforanowo – żelazowo – litowe są wolne od materiałów takich jak nikiel i kobalt. Dzięki konstrukcji przypominającej „miecz” (i zastrzeżonym przez BYD składzie chemicznym), akumulator Blade pretenduje do wyższej gęstości energii (nawet 150 Wh/kg) niż ogniwa LFP w bardziej konwencjonalnej formie. BYD wielokrotnie podkreślał wysokie bezpieczeństwo baterii tej konstrukcji.

Dużą zaletą akumulatorów LFP jest cena. Portal PushEVs pisze o „szacunkowej cenie 55 euro za kilowatogodzinę” (64 dolary/kWh) w przypadku akumulatora Blade. Wadami tej technologii są m.in. mniejsza gęstość energii, a także moc wyjściowa.

Na trzy zmiany

Według informacji lokalnego kanału telewizyjnego RBB, Tesla w Brandenburgii chce zwiększyć w tym miesiącu liczbę pracowników w swoim zakładzie z obecnych 5 000 osób zatrudnionych. W przyszłości zakład będzie pracował 24 godziny na dobę w systemie trzyzmianowym.

Do pierwszego kwartału 2023 roku Tesla zamierza zwiększyć produkcję w Giga Berlin do 5 tys. samochodów elektrycznych tygodniowo. Aby zoptymalizować procesy, Tesla przerwała w lipcu produkcję w Grünheide na dwa tygodnie. Według informacji wspomnianego RBB, jednym z problemów był duży robot odlewniczy, który produkuje tylną część nadwozia Modelu Y.

Źródło: na podstawie cnevpost.com, electrive.com

REKLAMA