MENU
Home Porady Co jest lepsze: elektromobilność z Korei czy Ameryki?

Co jest lepsze: elektromobilność z Korei czy Ameryki?

Motoryzacyjna historia Artura Dombrowskiego może stanowić dla wielu pouczającą lekturę. Swoją przygodę z elektromobilnością rozpoczął od Nissana LEAF II w wyposażeniu N-Connecta. Auto zakupił w marcu 2021 roku i pokonał nim ponad 30 tysięcy kilometrów. Rodzinne potrzeby sprawił, że posiadanie jednego auta w rodzinie było niewystarczające. Z tego względu postanowił swoją flotę powiększyć o kolejnego Nissana LEAF – tym razem w standardzie Tekna, tylko z akumulatorem trakcyjnym 24 kWh (pierwsza generacja). Od czerwca 2021 roku udało się żonie Artura przejechać nim ponad 10 tys. km.

Rodzinne potrzeby wymusiły jednak kolejne zmiany. Po rozstaniu się z Nissanami, Artur postanowił przesiąść się w większe pojazdy. Trójka dzieci oraz zwiększające się potrzeby wyjazdowe w naturalny sposób kierowały do wyboru samochodów z większymi akumulatorami, a tym samym zasięgami. Wybór padł na dwa auta: Teslę Model 3 oraz Hyundaia Ioniqa.

Jak przyznaje Artur nie było łatwo podjąć decyzję. Przed dokonaniem wyboru w grę wchodziły takie modele jak Kia EV6, Skoda Enyaq czy Ford Mustang Mach-E. Jakie były za i przeciw w przypadku Hyundaia?

PLUSY

  • Niesamowity wygląd
  • Rewelacyjne siedzenia z opcją podgrzewania i wentylowania oraz regulacją długości siedziska – znacznie lepsze niż w Nissanie LEAF oraz Tesli Model 3
  • Bardzo dobra widoczność zarówno do przodu jak i na boki
  • Przestronne wnętrze – brak konsoli środkowej
  • Brak elementów w kolorze „piano black”
  • Mocno przyciemniane szyby tylne i rolety w tylnych oknach
  • Gniazdo 230V wewnątrz
  • Dach solarny
  • Ładowarka pokładowa 11kW
  • Szybkie ładowanie prądem stałym (DC)
  • Dobrze funkcjonujący asystent pasa ruchu – działa lepiej niż w Tesli
  • Kamery 360 stopni – możliwość podglądu z kamer przy każdym kole, z tyłu, z boku, z góry, nawet podczas jazdy
  • Komfortowe wsiadanie –odsuwanie się fotela kierowcy przy wchodzeniu do auta i dosuwanie po zamknięciu drzwi. Element, którego nie ma w Tesli
  • Automatyczne przełączanie obiegu powietrza na wewnętrzny przy wjeździe do tunelu oraz po użyciu spryskiwaczy
  • Bardzo dobrze działający system jazdy autostradowej HDA2 – nie gubi się nawet gdy z prawej strony jest brak namalowanych pasów
  • Wyświetlacz HUD – brak w Tesli
  • V2L – możliwość podłączenia urządzeń 230V (3,6 kW)
  • Autonomiczna jazda przód/tył z kluczyka
  • Rozbudowana aplikacja na telefon
  • Niesamowity wygląd
  • Rewelacyjne siedzenia z opcją podgrzewania i wentylowania oraz regulacją długości siedziska – znacznie lepsze niż w Nissanie LEAF oraz Tesli Model 3
  • Bardzo dobra widoczność zarówno do przodu jak i na boki
  • Przestronne wnętrze – brak konsoli środkowej
  • Brak elementów w kolorze „piano black”
  • Mocno przyciemniane szyby tylne i rolety w tylnych oknach
  • Gniazdo 230V wewnątrz
  • Dach solarny
  • Ładowarka pokładowa 11kW
  • Szybkie ładowanie prądem stałym (DC)
  • Dobrze funkcjonujący asystent pasa ruchu – działa lepiej niż w Tesli
  • Kamery 360 stopni – możliwość podglądu z kamer przy każdym kole, z tyłu, z boku, z góry, nawet podczas jazdy
  • Komfortowe wsiadanie –odsuwanie się fotela kierowcy przy wchodzeniu do auta i dosuwanie po zamknięciu drzwi. Element, którego nie ma w Tesli
  • Automatyczne przełączanie obiegu powietrza na wewnętrzny przy wjeździe do tunelu oraz po użyciu spryskiwaczy
  • Bardzo dobrze działający system jazdy autostradowej HDA2 – nie gubi się nawet gdy z prawej strony jest brak namalowanych pasów
  • Wyświetlacz HUD – brak w Tesli
  • V2L – możliwość podłączenia urządzeń 230V (3,6 kW)
  • Autonomiczna jazda przód/tył z kluczyka
  • Rozbudowana aplikacja na telefon

WADY

  • Obicie tylnych nadkoli w bagażniku – brak – są plastiki
  • Boczki drzwi, schowki mogli je wyścielić zamszem
  • Bagażnik – przez wzmacniacz systemu Bose, brak schowka
  • Sama pojemność bagażnika (mniejszy niż w Tesli)
  • Aktualizacje przez OTA
  • AppleCar bezprzewodowe

Obecnie najwięcej Hyundaiem Ioniq 5 podróżuje żona Artura. Ceni ten model m.in. za rewelacyjny komfort resorowania na nierównościach, bardzo dobre wyciszenie (przy 140 km/h jak w Tesli przy 100 km/h), świetne przyspieszenie w wersji AWD oraz wiele praktycznych rozwiązań, zwłaszcza przy trójce dzieci.

REKLAMA