Ostatnio trudno jest wyjechać gdziekolwiek i nie zobaczyć co najmniej kilku egzemplarzy samochodów marki MG. Widać to w statystykach sprzedaży, gdzie chińska firma wykorzystująca brytyjski znaczek i należąca do koncernu SAIC się wspina i wyprzedziła już wielu utytułowanych, znanych od dekad producentów.

Obecnie gama aut elektrycznych tej firmy składa się z modeli MG4 (kompaktowy hatchback, rywal np. VW ID.3 czy Renault Megane E-Tech, cena od 130 900 zł) i Cyberster (sportowy roadster, cena od 277 900 zł). Wkrótce się jednak rozrośnie.
Dedykowany młodszym klientom
Nowy SUV ma być elementem linii ze słowem „Cyber” w nazwie, zapoczątkowanej właśnie przez Cyberstera i skierowanej w Chinach do młodszych nabywców. Jak na razie możemy oglądać zapowiedź modelu CyberX w formie zdjęć przedstawiających kształt i pokazujących LED-owe listwy biegnące przez całą szerokość nadwozia. Widać wyraźnie, że CyberX jest kanciasty – może kojarzyć się np. z nową Toyotą Land Cruiser.

Jakiej wielkości będzie nowy model? Jak podaje „Autocar”, MG może być rozmiarów Smarta #5, i to ten model – również ze specyficzną, kanciastą stylistyką – ma być najpoważniejszym rywalem tego auta. Długość Smarta #5 to 4,705 m. Gdyby MG faktycznie miało takie wymiary, walczyłoby jeszcze m.in. ze Skodą Enyaq, VW ID.4, Fordem Mustangiem Mach-E, a także z Teslą Model Y.
CyberX także dla Europy
Model ma za zadanie odmłodzić klientelę MG w Chinach, ale nie jest skierowany tylko na rynek Państwa Środka. Firma już potwierdziła, że auto trafi do Europy.
Nowy CyberX – jak podaje „Autocar” – będzie oparty na najnowszej platformie elektrycznej E3 stworzonej przez SAIC i będzie jednym z pierwszych modeli MG, które wykorzystają tę architekturę. SAIC opisuje, że jest to „pierwsza w pełni elektryczna architektura na poziomie systemu”. Została zaprojektowana z myślą o szerokiej gamie modeli – od aut miejskich po duże SUV-y i samochody sportowe – i oferuje elastyczność dla różnych konfiguracji układu napędowego.
Bateria usztywni nadwozie
Sercem platformy jest nowa konstrukcja CTB (Cell-to-Body) SAIC, w której struktura baterii przyczynia się do zwiększenia sztywności nadwozia, zmniejszając jednocześnie wagę i poprawiając wydajność. Według MG, CyberX będzie również jednym z pierwszych modeli wyposażonych w system operacyjny Zebra 3.0 i jego cyfrowy interfejs użytkownika. Powinien oferować bardziej zaawansowane funkcje łączności i rozpoznawania mowy niż istniejące systemy MG.
Nowe modele MG oparte na platformie E3 będą również korzystać z układu J6 Horizon Robotics, który ma oferować nowe rozwiązania w zakresie monitorowania uwagi kierowcy, nawigacji i funkcji półautonomicznych.
Premiera w Szanghaju
MG nie ujawniło jeszcze szczegółów dotyczących układu napędowego i akumulatora modelu CyberX. Wkrótce możemy spodziewać się jego premiery podczas salonu w Szanghaju (23.04-2.05). MG może namieszać tym modelem na rynku – wygląda na to, że będzie atrakcyjny stylistycznie, a znając tę markę, cena również nie powinna być wysoka.
PM