MENU
Home Aktualności Pojazdy Osobowe BMW Dyrektor finansowy BMW nie ma wątpliwości. Pik na silniki spalinowe już za nami

Dyrektor finansowy BMW nie ma wątpliwości. Pik na silniki spalinowe już za nami


74,4 proc. Aż o tyle wzrosła w 2023 roku sprzedaż elektrycznych modeli BMW, Mini i Rolls-Royce’a w stosunku do roku 2022. Obecnie stanowi już 15 procent całkowitej sprzedaży grupy. Plany są jednak ambitne – BMW planuje, by już w 2026 roku ten odsetek sięgnął 33 procent. Czy sprzedaż aut elektrycznych będzie rosła?

Nie mam wątpliwości – poprzedni rok był punktem zwrotnym, jeśli chodzi o silniki spalinowe – powiedział Walter Mertl, dyrektor finansowy BMW w rozmowie z Reutersem i Bloombergiem. – Obecny poziom sprzedaży takich jednostek będzie się przez jakiś czas utrzymywał, a następnie zacznie spadać – dodał, wskazując, że planowane na połowę lat 30-tych przepisy staną na drodze rozwoju ICE.

Do końca dekady sprzedaż aut elektrycznych ma w BMW sięgnąć 50 procent. Pomoże w tym wprowadzenie modeli z serii Neue Klasse – nowocześniejszych i wykorzystujących architekturę pozwalającą na ograniczanie kosztów produkcji. Pierwszym modelem korzystającym z platformy Neue Klasse będzie elektryczny SUV, który zastąpi obecne iX3. Później pojawi się pięć kolejnych modeli – w tym nowa Seria 3 – opartych na tej samej architekturze i czerpiących elementy stylistyczne z najnowszych prototypów BMW.

Równe marże za dwa lata

Dyrektor finansowy marki ocenia też, że w 2026 roku marże na autach spalinowych i elektrycznych się zrównają (obecnie firma więcej zarabia na modelach z konwencjonalnym napędem). Wszystko dzięki niższym kosztom produkcji Neue Klasse. Celem wprowadzenia nowej platformy jest ograniczenie kosztów budowy akumulatora aż o połowę i zwiększenie zasięgu o 25 proc.

Tendencja wzrostowa nad Wisłą

Jak sprzedaż modeli elektrycznych BMW wygląda w Polsce? Nad Wisłą także widoczna jest silna tendencja wzrostowa. W 2023 roku zarejestrowano u nas 1 219 nowych pojazdów elektrycznych BMW, co stanowi wzrost o 48% w stosunku do 2022 roku. Najlepiej sprzedającym się modelem z tego segmentu było BMW i4 z 392 zarejestrowanymi egzemplarzami. To wzrost o ok. 73 proc. Sprzedaż wszystkich modeli (również ICE) wyniosła 23 225 aut, co oznacza, że segment EV odpowiada obecnie za 5,2 proc. sprzedaży. W kolejnych latach „elektroliczby” z pewnością będą rosły.

MA

REKLAMA