MENU
Home Aktualności Pojazdy Dostawcze Renault Elektryczne Renault Master przejedzie na jednym ładowaniu imponujące 460 km. Ile przejadą konkurenci?

Elektryczne Renault Master przejedzie na jednym ładowaniu imponujące 460 km. Ile przejadą konkurenci?

40 i 87 kWh – oto pojemności baterii, z jakimi można zamówić najnowsze Renault Master E-Tech. Elektryczna wersja dużego dostawczaka Renault ma 130 lub 143 KM. W obydwu odmianach moment obrotowy wynosi 300 Nm. Ładowność takiego modelu to 1,625 tony, a obecność akumulatorów nie wpływa na obniżenie tego parametru względem wersji spalinowej. Maksymalny uciąg Mastera E-Tech to 2,5 tony.

Ile wynosi zasięg najświeższej odsłony francuskiego przeboju (Master to lider swojego segmentu zarówno w Polsce, jak i w całej Europie)? Słabsza odmiana z akumulatorem 40 kWh przejedzie na jednym ładowaniu 200 km w cyklu mieszanym WLTP. W przypadku akumulatora 87 kWh zasięg to już 460 km. Jeśli chodzi o ładowanie, maksymalna moc obsługiwana przez samochód to 130 kW – to wielki skok w porównaniu z poprzednikiem osiągającym tylko 22 kW.

460 km w cyklu mieszanym WLTP to imponujący parametr, zwłaszcza gdy weźmiemy pod uwagę to, o jak dużym samochodzie mówimy. Master E-Tech to model o dopuszczalnej masie całkowitej sięgającej 4 ton. Renault podkreśla jednak wyjątkowo niski opór, jaki ten dostawczak stawia opływającemu powietrzu. „Nadwozie Aerovan zapewnia najlepszą w tym segmencie efektywność energetyczną niezależnie od rodzaju wykorzystywanej energii. Jego współczynnik SCx został zmniejszony o ponad 20%, do najniższego poziomu w segmencie” – opisuje producent. Dobre parametry aerodynamiczne to zasługa m.in. kształtu auta.

Jakimi zasięgami wyróżniają się konkurenci? Fiat E-Ducato jest dostępny z akumulatorem 110 kWh, a więc znacznie większym niż w przypadku Renault. Zasięg włoskiego auta to jednak „tylko” 420 km (dla furgonu L3H2).

Ford e-Transit ma akumulator 78 kWh brutto zapewniający zasięg 350 WLTP. Z kolei Volkswagen e-Crafter wykorzystuje baterię 35,8 kWh. Jego zasięg to zaledwie 118 km WLTP. Lepiej w zestawieniu wypada Mercedes eSprinter w wersji z największym akumulatorem (do wyboru wersje 56, 81 lub 113 kWh) z zasięgiem na poziomie 400 km. Wygląda jednak na to, że to Master E-Tech może być teraz w tym segmencie najsensowniejszą propozycją. Przynajmniej, jeśli chodzi o zasięg.

MA

REKLAMA