MENU
Home Aktualności Pojazdy Dostawcze Renault Elektryczny Master wyceniony. Start od 237 000 zł netto

Elektryczny Master wyceniony. Start od 237 000 zł netto

Wyjątkowo opływowe nadwozie, oznaczające niższe zużycie paliwa lub energii. Powiększone możliwości przewozowe, większy komfort jazdy, nowe systemy bezpieczeństwa, dodatkowe schowki w kabinie (o łącznej pojemności 135 litrów), polepszona zwrotność. Oto tylko niektóre z zalet Renault Master nowej generacji, które podkreśla producent. Francuskie auto ma szanse powtórzyć sukces poprzedników i stać się wyjątkowo popularnym wyborem zarówno dla firm zajmujących się przewozami długodystansowymi, jak i tymi na bardziej lokalną skalę.

O ile jednak ta pierwsza grupa klientów wybierze raczej wersje spalinową, drugiej może przydać się elektryczny Master. Jego oficjalna nazwa to Renault Master E-Tech electric.

Dwie pojemności akumulatorów, ale nie wszędzie

Dzięki dużej pojemności baterii, również dłuższe trasy nie powinny jednak sprawić kierowcom Mastera problemu. W zależności od wersji, Master E-Tech electric może mieć akumulator 40 kWh lub 87 kWh. O ile klienci np. we Francji mogą wybierać między większą a mniejszą baterią, w Polsce jest dostępna tylko ta druga odmiana. Ma 140 KM. Moce ładowania to 22 kW przy AC i 130 kW przy DC („odzyskaj do 80% zasięgu w ciągu 38 minut” – zachwala Renault). Zasięg według Renault wynosi nawet do 460 km (to zależy od konfiguracji auta), a zużycie energii w cyklu pomiarowym WLTP to 24,5 kWh/100 km.

Wielkość do wyboru

Klienci mają za to wybór, jeśli chodzi o wielkość auta. Wersja L2H2 kosztuje od 237 000 zł netto, zaś dłuższa L3H2 – od 238 200 zł netto. Ładowność auta to 1625 kg (mówimy już o wersji elektrycznej). DMC to 4250 kg, czyli „przepisowa” wartość dla kierowców z prawem jazdy kategorii B w przypadku pojazdu elektrycznego.

Bogaty standard

Bazowa odmiana o nazwie extra ma w wyposażeniu m.in. system multimedialny openR link 10″ z bezprzewodową replikacją smartfona, światła mijania oraz do jazdy dziennej LED, klimatyzację sterowaną manualnie, czujniki parkowania tylne, system automatycznego hamowania awaryjnego, system utrzymania pasa ruchu, regulator prędkości z ogranicznikiem, fotel kierowcy z podłokietnikiem i regulacją odcinka lędźwiowego, a także kanapę 2-miejscową typu „mobilne biuro” ze schowkiem.

Poprzednia generacja Mastera była oferowana w wersji o mocy 76 KM i z akumulatorem 52 kWh w cenie od 320 538 zł brutto. Zasięg WLTP wynosił 147-204 km.

Jakich rywali ma elektryczny Master?

Jednym z nich może być Volkswagen e-Crafter. Do jego napędu służy elektryczny silnik o mocy 136 KM generujący 290 Nm. Cena takiego e-Craftera (z przestrzenią ładunkową o kubaturze 10,7 m3) startuje od 245 000 zł netto, czyli 301 350 zł brutto. Z kolei Mercedes e-Sprinter Furgon z akumulatorem 56 kWh kosztuje od 276 100 zł netto. Wersja 81 kWh kosztuje nie mniej niż 314 010 zł netto. Fiat e-Ducato kosztuje od 232 284 zł netto (za wersję e-Ducato L4 H3 (122 KM,110 kWh) z silnikiem elektrycznym o mocy 122 KM.

Renault Master jest z tych modeli zdecydowanie najświeższą i najbardziej zaawansowaną technologicznie konstrukcja – co oznacza, że klienci z pewnością będą chętnie spoglądali właśnie na francuską propozycję.

MA

REKLAMA