MENU
Home Aktualności Pojazdy Mikromobilność Elektryczny skuter ominie Polskę

Elektryczny skuter ominie Polskę

Seat MÓ, komórka hiszpańskiej marki, powstała w 2020 roku. Jej działalność opiera się na strategii rozwoju miejskiej mobilności ogłoszonej podczas City Expo World Congress w 2019 roku. W swojej ofercie przede wszystkim stawia na hulajnogi oraz skutery elektryczne.

Po modelach skuterów Seat MÓ 125 i MÓ 125 Performance firma prezentuje kolejny, trzeci pojazd – Seat-a MÓ 50. Jego technologia oraz design zostały oparte na rozwiązaniach zastosowanych w poprzednim modelu, czyli MÓ 125. Skuter osiąga maksymalną moc 4 kW, natomiast pojemność silnika elektrycznego wynosi 50 cm3. Pojazd rozpędzi się maksymalnie do 45 km/h. Skuter na europejskie drogi wyjedzie w pierwszym kwartale przyszłego roku.

Przestrzeń na dwa kaski

Najnowszy pojazd powstał z myślą o młodych użytkownikach dróg. Seat MÓ 50 zachowuje wszystkie funkcje poprzednich modeli. Elektryczny skuter wykorzystuje silnik elektryczny o mocy 4 kW i pojemności 50 cm3 oraz akumulator litowo-jonowy. W modelu zwiększono również ilość miejsca na dwa kaski, przestrzeń bagażową oraz ulepszono poziom łączności.

Trzy tryby jazdy

Kierowcy będą mieli do wyboru trzy tryby jazdy: City, Sport i Eco. Dostępny będzie również bieg wsteczny, ułatwiający manewrowanie. Skuter na drodze rozwija prędkość maksymalną 45 km/h, a w trybie Sport osiąga ją w jedynie 3,8 sekundy. SEAT MÓ 50 będzie dostępny w dwóch opcjach kolorystycznych – Barcelona Grey i Tarifa Blue.

4 kW mocy

Podstawą funkcjonowania pojazdu jest układ napędowy eScooter. Wykorzystuje on bezszczotkowy silnik elektryczny, który wytwarza 4 kW mocy (7,3 kW mocy szczytowej) i 100 Nm momentu obrotowego. Silnik został połączony z wymiennym akumulatorem litowo-jonowym (czas ładowania 6-8 godzin) o mocy 5,6 kWh, który zapewnia w trybie Eco do 172 km zasięgu na jednym ładowaniu.

REKLAMA