MENU
Home Aktualności Pojazdy Osobowe Elektryczny SUV w salonach pod koniec roku

Elektryczny SUV w salonach pod koniec roku

EV9 to, jak podkreśla producent solidny i zaawansowany technologicznie samochód elektryczny, dostępny w wersji sześcio- lub siedmioosobowej z zasięgiem do 541 kilometrów (WLTP).

EV9 to SUV przyszłości, który zachęca ludzi do przejścia na samochody elektryczne i zaprasza ich do bycia częścią transformacji w dziedzinie mobilności. EV9 odegra kluczową rolę w transformacji marki Kia – powiedział Jason Jeong, Prezes Kia w Europie.

Dwa układy elektryczne

Kia EV9 jest dostępna z napędem na tylne (RWD) lub na cztery koła (AWD). Obie wersje układu napędowego są zasilane akumulatorem, który może zmagazynować 99,8 kWh energii. Wykorzystuje on technologię czwartej generacji akumulatorów, stosowanych w modelach koreańskiej marki. Wersja z napędem na tylne koła ma silnik o mocy 150 kW, który generuje maksymalny moment obrotowy wynoszący 350 Nm. Maksymalna prędkość EV9 wynosi 185 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h – 9,4 sekundy. Zasięg wersji RWD wynosi do 541 km (WLTP). Wersja z napędem na cztery koła jest napędzana dwoma silnikami elektrycznymi o mocy 141 kW każdy i o maksymalnym momencie obrotowym 250 Nm z przodu i 350 Nm z tyłu w wersji Baseline oraz po 350 Nm z przodu i z tyłu w wersji GT-Line. Maksymalna prędkość wynosi 200 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h – 6,0 sekund. Wersja GT-Line AWD przyspiesza do „setki” w 5,3 sekundy, a szacunkowy zasięg wynosi do 497 km (WLTP). Model poddaje się szybkiemu ładowaniu prądem o napięciu 800 V. 15 minut wystarcza, aby zasięg wersji RWD wzrósł o 239 km, natomiast zasięg wersji AWD – o 219 km.

Ładowanie dwukierunkowe

Akumulator EV9 jest wyposażony w funkcję ładowania dwukierunkowego, co umożliwia korzystanie z zaawansowanych technologii przyszłości, takich jak Vehicle-to-Load (V2L), Vehicle-to-Building/Vehicle-to-Home (V2B/V2H) oraz Vehicle-to-Grid (V2G). Ładowanie V2L, po raz pierwszy wprowadzone w Kia EV6 i jako standard dostępne w EV9, umożliwia zasilanie urządzeń 220 V za pomocą akumulatora EV9 poprzez podłączenie kabla do portu ładowania EV. V2B i V2H oznaczają zdolność do zasilania budynku lub domu. Ładowanie V2G oznacza, że samochód może przesyłać energię do sieci, przechowując w akumulatorze tanią energię elektryczną z ładowania poza godzinami szczytu i przesyłając ją do sieci w okresach szczytowego zapotrzebowania. Funkcje V2B, V2H i V2G będą stopniowo wdrażane w Europie.

Kia EV9 – dane techniczne

Akumulator i silnik elektryczny

Rodzaj silnika                                   synchroniczny z magnesem stałym (z przodu i z tyłu)

Rodzaj akumulatora                         litowo-jonowy (Li-Ion)
Ilość zmagazynowanej energii       99,8 kWh

Wersja z napędem na tylne koła (RWD)

Maksymalna moc (silnik z tyłu)      150 kW (203 KM) w przedziale 4200 – 8200 obr/min

Maks. moment obr. (silnik z tyłu)   350 Nm

Wersja z napędem na cztery koła (AWD)

Maks. moc (silnik z przodu)                       141,3 kW (192 KM) w przedziale 7000 – 7800 obr/min

Maksymalna moc (silnik z tyłu)      141,3 kW (192 KM) w przedziale 7000 – 7800 obr/min

Maksymalna moc (łącznie)             282,6 kW (384 KM)

Maks. mom. obr. (silnik z przodu) 250 Nm (standardowo) lub 350 Nm (z aktywną funkcją Boost)   

Maks. moment obr. (silnik z tyłu)   350 Nm

Maks. moment obrotowy (łącznie) 600 Nm (standardowo) lub 700 Nm (z aktywną funkcją Boost)

Zużycie energii (kWh/100km)*         21,0 (RWD, koła 19”), 22,8 (AWD, koła 19”) – w trakcie homologacji

Emisja CO2 (g/km)                           0

Zasięg                                                541 km (RWD), 497 km (AWD) – w trakcie homologacji

* Zużycie energii, emisja i zasięg zostały obliczone przy użyciu procedury WLTP. Liczby odnoszą się do szacunkowych wartości średnich.

Przyspieszenie 0-100 km/h             9,4 s (RWD), 6,0 s (AWD), 5,3 s (po zainstalowaniu aktualizacji)

Prędkość maksymalna                    185/200 km/h (RWD/AWD)

Przekładnia:                                     1-stopniowa  

Przeniesienie napędu

Na tylne koła (RWD)

Na cztery koła (AWD)

Na cztery koła (AWD z zainstalowaną aktualizacją)

Zawieszenie

Z przodu: kolumny McPhersona

Z tyłu: wielowahaczowe (z pięcioma wahaczami)

Układ kierowniczy

Rodzaj                                               Przekładnia zębatkowa, wspomaganie elektryczne (R-MDPS) 

Przełożenie (mm/obrót)                  56

Liczba obrotów kołem kierownicy 2,93

Średnica zawracania (m)                12,38

 

Koła i opony 

Wersja podstawowa            

19-calowe czarno-srebrne obręcze kół z lekkich stopów, opony Nexen w rozmiarze 255/60 R19

20-calowe czarno-srebrne obręcze kół z lekkich stopów, opony Nexen w rozmiarze 275/50 R20

Wersja GT-Line

20-calowe czarno-srebrne obręcze kół z lekkich stopów, opony Nexen w rozmiarze 275/50 R20

21-calowe czarne obręcze kół z lekkich stopów, opony Continental w rozmiarze 285/45 R21

Koło zapasowe                                Seryjny zestaw naprawczy

Hamulce

Z przodu                                           tarczowe o średnicy 360 mm i grubości 30 mm

Z tyłu                                                 tarczowe o średnicy 345 mm i grubości 20 mm

Wymiary (mm)

Nadwozie

Wersja podstawowa

Długość                                 5010               Szerokość                             1980 

Wysokość                             1755               Zwis przedni                           870

Wersja GT-Line

Długość                                 5015                Szerokość                             1980

Wysokość                             1780               Zwis przedni                           875

Rozstaw osi                          3100              

Zwis tylni                               1040             

Prześwit                                  177

Wnętrze

  1. rząd                                   2. rząd                        3. rząd             

Miejsce na głowę                 1046 (1005)*              1012 (985)*                1004 (1004)*

Miejsce na nogi                    1052                           1085                            756 – 783

Miejsce na ramiona              1564                           1525                            1398

* – z oknem dachowym

Pojemność bagażnika (litry)

Za trzecim rzędem foteli                 312-333

Za drugim rzędem foteli                  828

Bagażnik z przodu w wersji RWD  90 (50 kg)

Bagażnik z przodu w wersji AWD  52 (25 kg)

Masy (kg)

Masa własna (minimalna/maksymalna)    2426 –2569

Dop. masa całkowita (min./maks.)             3070 –3240

Maksymalna masa przyczepy (RWD)         950

Maksymalna masa przyczepy (AWD)       2500

REKLAMA