MENU
Home Aktualności Infrastruktura Operatorzy Inbalance grid do końca roku zainstaluje w Polsce 240 punktów ładowania

Inbalance grid do końca roku zainstaluje w Polsce 240 punktów ładowania

Ładowarek przybywa wolniej, niż elektryków

Z danych wynika, że infrastruktura stacji ładowania w Polsce rozwija się, ale zbyt wolno – zwłaszcza w mniejszych miastach. Najwięcej punktów ładowania znajduje się w Gdańsku i Warszawie. Według badania przeprowadzonego przez EV Klub Polska, 73% właścicieli samochodów elektrycznych mieszka w domach jednorodzinnych, bliźniakach lub segmentach, gdzie możliwe jest zainstalowanie własnej ładowarki.

Według Licznika Elektromobilności uruchomionego przez PZPM i PSNM, pod koniec kwietnia 2024 r. w Polsce funkcjonowało 6691 ogólnodostępnych punktów ładowania pojazdów elektrycznych (3686 stacji). 28% z nich stanowiły szybkie punkty ładowania prądem stałym (DC), a 72% – wolne punkty prądu przemiennego (AC) o mocy mniejszej lub równej 22 kW.  W kwietniu uruchomiono 201 nowych punktów. Na koniec kwietnia po polskich drogach jeździło 111 775 samochodów osobowych z napędem elektrycznym. Flota w pełni elektrycznych, osobowych aut (BEV, ang. battery electric vehicles) liczyła 57 958 szt.

Nowatorska metoda obniży koszty

Wypracowaliśmy nowatorską metodę instalacji ładowarek, która obniża koszty budowy takiej infrastruktury. To oznacza mniej okablowania i mniej prac budowlanych. Wykorzystujemy innowacyjny system DLM, który automatycznie dostosowuje moc ładowania do obciążenia sieci, obniżając koszty eksploatacji i eliminując ryzyko nadmiernego przeciążenia czy awarii. Ze względu na elastyczne modele biznesowe, niskie ceny ładowania i integrację z popularnymi aplikacjami, mamy najkorzystniejsze rozwiązania dla użytkowników końcowych. Co więcej, nasze ładowarki są zdalnie sterowanymi i zarządzanymi urządzeniami loT, dzięki czemu mogą dostosować się do różnorodnych biznesowych potrzeb. Niezmiernie nas cieszy wejście do Polski, gdyż to dla nas bardzo ważny rynek – powiedział Simonas Stankus, CEO Inbalance grid.

Simonas Stankus, CEO Inbalance grid

– Przy odpowiedniej infrastrukturze możemy się spodziewać dynamicznego wzrostu zainteresowania elektrykami – dodał Stankus.

Litewski Inbalance grid, twórca oprogramowania do inteligentnego ładowania pojazdów elektrycznych jest największym operatorem sieci w krajach bałtyckich i jednocześnie drugim co do wielkości w Litwie, nadzorując zarządzanie 900 publicznymi i prywatnymi punktami ładowania w kraju.

REKLAMA