MENU
Home Aktualności Pojazdy Osobowe Volvo Nowy plug-in, czyli XC90. Czy najlepszy w historii?

Nowy plug-in, czyli XC90. Czy najlepszy w historii?

Volvo XC90 II zadebiutowało w 2014 roku w Sztokholmie. Był to pierwszy model marki zaprojektowany przez Thomasa Ingenlatha, który wprowadził nowy kierunek stylistyczny Volvo, zapoczątkowany przez modele koncepcyjne XC Coupé, Concept Coupé i Concept Estate.

Prototypem tego modelu było XC Coupé, zaprezentowane na targach w Detroit w styczniu 2014 roku. Wówczas Volvo zapowiedziało, że nowe XC90 będzie „najbardziej luksusowym samochodem w historii marki”, co potwierdziły wysokiej jakości materiały we wnętrzu, takie jak choćby kryształowa dźwignia zmiany biegów firmy Orrefors, szlifowane przyciski oraz najlepsze gatunki drewna i skóry.

Hybrydowy napęd i zasięg

Nowe, odświeżone Volvo XC90 T8 oferuje znacznie więcej, w tym nowoczesne wersje napędowe – w wersji hybrydowej plug-in ma ponad 70 kilometrów zasięgu na napędzie elektrycznym, zgodnie z normami WLTP. Jak twierdzi producent (należy do chińskiego koncernu Geely), połączenie napędu elektrycznego z wydajnym silnikiem benzynowym pozwala na zwiększenie zasięgu o ponad 800 kilometrów, co czyni XC90 idealnym wyborem na długie trasy. Kierowca może także wybrać tryb połączony, który oferuje pełną moc obu napędów oraz stały napęd na wszystkie koła.

Nasz flagowy model hybrydowy od lat jest jednym z najlepiej sprzedających się modeli i nadal jest ulubieńcem wielu klientów. Razem z EX90 – jego w pełni elektrycznym bratem – zapewniają klientom opcje, które najlepiej im odpowiadają, a także uzupełniają zrównoważone portfolio Volvo w trakcie elektromobilnej transformacji – powiedział Jim Rowan, dyrektor generalny Volvo Cars.

Nowoczesny design i wnętrze

Zewnętrzny wygląd XC90 zyskał bardziej nowoczesny charakter, odzwierciedlając transformację marki Volvo w kierunku pełnej elektryfikacji. Nowości skrywają się również wewnątrz. Odświeżone wnętrze samochodu oferuje najnowszy interfejs użytkownika Volvo, znany już z modeli EX90 i EX30. Większy, centralny ekran dotykowy o wyższej rozdzielczości zwiększa funkcjonalność pojazdu, a system jest regularnie aktualizowany, co zapewnia dostęp do nowych funkcji i aplikacji.

Wnętrze Volvo XC90 odznacza się również zwiększoną funkcjonalnością. Przeprojektowana przednia kabina reprezentuje najlepsze cechy współczesnego skandynawskiego designu. Projektanci zadbali także o dodatkowe miejsce do przechowywania bagaży i przedmiotów oraz poprawioną izolację akustyczną, co zwiększa komfort podróżowania.

Fot. Volvo Cars

Bezpieczeństwo na najwyższym poziomie

Volvo XC90 to jak podkreśla producent, jeden z najbezpieczniejszych samochodów dostępnych na rynku. Wyposażony w zaawansowaną klatkę bezpieczeństwa oraz szeroki zestaw aktywnych systemów wspomagających kierowcę, XC90 pomaga unikać kolizji z innymi pojazdami, pieszymi, rowerzystami oraz dużymi zwierzętami, jak łosie. Dzięki wykorzystaniu radaru i przedniej kamery, samochód może bezpiecznie skierować się z powrotem na właściwy pas ruchu w razie niezamierzonego zjechania z drogi.

Komfort w standardzie

XC90 wyposażony jest w indywidualnie adaptacyjne amortyzatory, które dostosowują się do warunków drogowych, optymalizując zarówno komfort, jak i stabilność pojazdu. W zależności od preferencji kierowcy, Volvo XC90 z zawieszeniem pneumatycznym może dostosować swoją wysokość – obniżyć się o 20 mm dla łatwiejszego wsiadania, poprawy aerodynamiki przy dużych prędkościach lub podnieść o 40 mm, by zwiększyć prześwit na trudnym terenie. Dodatkowo, zoptymalizowana izolacja akustyczna w niektórych częściach pojazdu zapewnia jeszcze lepsze wyciszenie wnętrza.

Dostępność i wersje silnikowe

Nowe Volvo XC90 można zamawiać od wczoraj, czyli 4 września, a produkcja ma się rozpocząć pod koniec roku. Pierwsze dostawy do klientów planowane są na grudzień. Oprócz wersji hybrydowej plug-in, dostępna jest również wersja mild – hybrid B5, która dzięki zastosowaniu 48-woltowej i baterii litowo-jonowej zmniejsza zużycie paliwa o 15% i emisję spalin.

Volvo EX90 – elektryczny odpowiednik XC90

Dla klientów, którzy preferują w pełni elektryczne rozwiązania, Volvo oferuje również model EX90 – elektrycznego odpowiednika XC90, który może pomieść 7 pasażerów. Model ma zasięg do 614 kilometrów na jednym ładowaniu, a jego moc wynosi 380 kW (517 KM). Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje tylko 4,9 sekundy, co sprawia, że EX90 jest nie tylko zeroemisyjną, ale również dynamiczną alternatywą dla hybrydowego XC90.

OW

REKLAMA