MENU
Home Aktualności Pojazdy Osobowe Honda P7: Elektryczny SUV dla Chińczyków

P7: Elektryczny SUV dla Chińczyków

Energia z zaawansowanego akumulatora

Honda oficjalnie zaprezentowała swojego nowego elektrycznego SUV-a, czyli model P7, który trafił właśnie do sprzedaży na chińskim rynku. Nowoczesne auto rodem z Japonii legitymuje się mocą 469 KM oraz zasięgiem do 650 kilometrów według normy CLTC (chińskiej – przyp. red.), co przekłada się na około 403 mile. Energia pochodzi z zaawansowanego akumulatora NMC (niklowo-manganowo-kobaltowego) o pojemności 89,8 kWh – czytamy w informacjach prasowych.

Model P7 został po raz pierwszy zaprezentowany jako koncept przy okazji premiery nowej submarki Hondy o nazwie Ye. Brand powstał we współpracy z chińskimi partnerami – firmami Dongfeng i GAC. Dongfeng odpowiedzialny jest za produkcję bliźniaczego modelu S7, natomiast GAC brało udział w projektowaniu technicznym P7. Pod względem konstrukcyjnym obydwa pojazdy są niemal identyczne.

Wymiary

Honda P7 w wersji z napędem na wszystkie koła oferuje zasięg do 620 km (385 mil), a w wersji z napędem na tylne koła – do 650 km (403 mil). Wymiary auta również pokrywają się z modelem S7 – długość wynosi 4750 mm, szerokość 1930 mm, wysokość 1625 mm, a rozstaw osi to 2930 mm.

Wnętrze pojazdu zaprojektowano z dużą dbałością o detale – nowoczesny kokpit łączy innowacyjne ekrany z fizycznymi przyciskami oraz cyfrowymi lusterkami bocznymi. Choć wnętrze obu modeli (P7 i S7) wygląda niemal identycznie, różnice można zauważyć na zewnątrz. Honda wyróżnia się charakterystycznymi światłami w kształcie litery C, podczas gdy S7 posiada reflektory w formie litery X. Nowy przód nadaje P7 nieco bardziej klasyczny wygląd Hondy, choć trudno powiedzieć, jak zostanie to odebrane przez chińskich konsumentów.

Cennik

Cena nowej Hondy P7 rozpoczyna się od 199 900 juanów (około 27 200 USD) za wersję z napędem na tylne koła. Model z napędem na wszystkie koła kosztuje 249 900 juanów (około 34 000 USD). W obu wersjach pojazd wyposażono w nowoczesne systemy wspomagania kierowcy (ADAS), które w innych krajach zwykle wymagają dopłaty i to znacznej.

Cennikowo nowy model Hondy wypada bardzo konkurencyjnie na tle rywali – zwłaszcza w porównaniu do Tesli Model Y, którą pierwotnie uznawano za głównego konkurenta P7. Czy tak pozostanie w zmieniającej się rzeczywistości motoryzacyjnej – czas pokaże.

Dla zainteresowanych elektrycznymi modelami Hondy poza Chinami, np. w Stanach Zjednoczonych, dostępny jest również model Prologue – można go już testować i zamawiać u lokalnych dealerów. Tymczasem model P7 debiutuje w Chinach i pokazuje, że elektryczna motoryzacja w wydaniu Hondy może być nie tylko nowoczesna, ale też dostępna na każdą kieszeń.

OW

REKLAMA