MENU
Home Aktualności Pojazdy Osobowe Tesla Pierwsze ładowarki V4 Supercharger

Pierwsze ładowarki V4 Supercharger

Jak zapewnił producent niebawem ładowarki zostaną otwarte dla marek zewnętrznych. Tesla chce ponadto podobne superszybkie stacje otworzyć w kolejnych europejskich lokalizacjach. Czy także w Polsce? Na razie amerykański producent nie ujawnił ani lokalizacji, ani harmonogramu wdrożeń.

Główną różnicą w stosunku do poprzedniej generacji jest, oprócz wyższej obudowy te najnowsze posiadają dłuższy przewód ładujący. Powinno to ułatwić innym markom korzystanie z ładowarek. Nowy Supercharger w Harderwijk będzie początkowo otwarty tylko dla pojazdów Tesli. Wynika to z faktu, że producent chce przetestować i ocenić wydajność nowych stacji. Jednak wkrótce wszystkie inne pojazdy elektryczne również będą mogły się tam podłączyć.

Tesla nie poinformowała jeszcze oficjalnie o wydajności nowych ładowarek. Na tabliczce znamionowej przymocowanej z tyłu jednej z ładowarek V4 można jednak zobaczyć pewne dane. Wskazują one napięcie nominalne “Rated Voltage” 1000 VDC i „prąd nominalny “Rated Current”” o mocy 615 amperów. Przełożyłoby się to na moc ładowania do 615 kW. Gdyby jednak zastosować tę samą logikę do stacji szybkiego ładowania CCS innych dostawców (często określanych jako 600 woltów i 920 amperów), teoretycznie mogłyby one zapewnić do 500 kW.

Proces ładowania pojazdów Tesli w nowych superszybkich ładowarkach pozostaje taki sam (co widać na pierwszych filmach ładowania wykonanych w Harderwijk zamieszczonych na platformie YouTube.com). Nadal nie mają jednak wyświetlacza ani czytnika kart. Tak, więc nawet w przypadku firm innych niż Tesla nic nie powinno się zmienić w procesie ładowania, poza tym, że wymaga aplikacji Tesla.

Tesla zapowiedziała, że w tym roku chce dostarczyć swoim klientom 1 800 000 aut.

REKLAMA