MENU
Home Aktualności Pojazdy Osobowe Volvo Producent potwierdza wprowadzenie elektrycznego, flagowego sedana ES90. To następca S90

Producent potwierdza wprowadzenie elektrycznego, flagowego sedana ES90. To następca S90

BMW i5 oraz Mercedes EQE – oto najpoważniejsi rywale nowego modelu, którego wprowadzenie potwierdziło właśnie Volvo. Zagrozić mogą mu również Audi A6 e-tron, choć to nie sedan, a liftback, a w mniejszym stopniu być może także Volkswagen ID.7 w swoich topowych wersjach. Do tego Tesla Model S, czyli „klasyczny” rywal wielu modeli. Volvo nie będzie więc mieć łatwego, rynkowego zadania – a jakimi argumentami zadysponuje?

To odpowiednik modelu EX90 z nadwoziem sedan

Jak podaje brytyjski „Autocar”, nowe Volvo powstanie na tej samej, nowej platformie elektrycznej, co wspomniane EX90, czyli duży SUV. Dzięki temu wykorzysta szereg zaawansowanych systemów i technologii, skorzysta też z nowoczesnego oprogramowania.

Volvo nie podało jeszcze zbyt wielu szczegółów na temat tego modelu. Pierwsze szkice prezentujące zarys sylwetki pokazano podczas imprezy pod hasłem „90/90 Day”, poświęconej serii największych samochodów szwedzkiej marki i zorganizowanej z okazji pierwszych dostaw EX90 i liftingu spalinowego XC90. Co widać na rysunkach? Auto będzie z całą pewnością mieć aerodynamiczną sylwetkę, mimo nadwozia typu sedan (tył w stylu liftbacka, czyli z klapą otwierającą się razem z szybą, nie jest wykluczony, ale mniej prawdopodobny). Stylistyka zapewne będzie utrzymana w nowym stylu Volvo – czyli auto pod względem detali, reflektorów czy kół będzie przypominać EX90. Nie będzie to więc rewolucja, a ewolucja designu, który znamy dziś np. z S90.

Długość: około pięć metrów

Jak przystało na sedana segmentu E, Volvo będzie zapewne mierzyć ok. 5 m. Aktualne S90 ma 496,9 cm długości, a konkurencyjne BMW i5 – aż 506 cm.

Jeśli chodzi o układ napędowy, należy spodziewać się takiego akumulatora, jak w EX90 (111 kWh brutto, 107 kWh pojemności użytecznej). Do wyboru będą zapewne odmiany z jednym silnikiem i dwoma – ta druga uzyska napęd AWD. W przypadku dużego SUV-a dostępne są wersje o mocy 279 KM (490 Nm, z jednym silnikiem), Twin Motor (408 KM, 770 Nm, dwa silniki) i Twin Motor Performance (dwa silniki, 517 KM, 910 Nm). Bazowe EX90 rozpędza się do 100 km/h w 8,4 s, a przyspieszenie mocniejszych odmian to 5,9 i 4,9 s. ES90, za sprawą niższej masy własnej i niższego oporu powietrza, przy podobnych parametrach byłoby z pewnością szybsze.

Produkcja w Chinach

Nowy model będzie budowany prawdopodobnie w fabryce Geely w Chinach. To właśnie Państwo Środka będzie głównym rynkiem dla tego modelu – tamtejsi klienci wciąż wyjątkowo mocno cenią sobie bowiem sedany. Auto, jak podaje Autocar, ma trafić również do Wielkiej Brytanii. Czy pojawi się w Unii Europejskiej? Bardzo prawdopodobne, nie można wykluczyć jednak, że ES90 na rynki UE musiałoby powstawać w Europie, by uniknąć ceł. Czy tak się stanie, przekonamy się o tym wkrótce.

MA

REKLAMA