MENU
Home Aktualności Infrastruktura Tesla najlepszą europejską siecią stacji ładowania samochodów elektrycznych

Tesla najlepszą europejską siecią stacji ładowania samochodów elektrycznych

Ranking najlepszych sieci zostały sporządzony na podstawie 390 000 recenzji pozostawionych przez użytkowników Chargemap w różnych sieciach ładowania, od 20 kwietnia 2023 r. do 31 grudnia 2023 r. włącznie.

Aby uniknąć nadmiernych rozbieżności statystycznych i zapewnić stałą średnią ocenę, ranking opiera się na co najmniej 1000 ocen zebranych w tym okresie dla sieci ładowania. Kryteria uwzględniają ogólne doświadczenie w zakresie opłat, ale także koncentrują się na niezawodności sprzętu i stosunku jakości do ceny” – piszą autorzy zestawienia.

W głównej kategorii „ogólnych wrażeń z ładowania” zwyciężyła Tesla Superchargers. Klienci cenią sobie jej ładowarki między innymi za ich wydajność i przyjazność dla użytkownika. Niderlandzka sieć Fastned zapewniła sobie drugie miejsce (główne plusy to jej dostępność i wygoda ładowania). Pierwszą trójkę zamyka Electra, francuska sieć, która odnotowała znaczący postęp w rozbudowie swojej infrastruktury ładowania w Europie.

Graf. Chargemap

Jeśli chodzi o stosunek jakości do ceny, najlepiej wypadła francuska sieć Orleans Metropole, z 31 strefami ładowania. Wyprzedziła NW IECharge, sieć charakteryzującą się obecnością na obszarach podmiejskich i wiejskich, oraz sieć Lidla, która rozbudowuje swoje urządzenia ładujące w całej Europie (także w Polsce możemy korzystać z ładowarek usytuowanych przy sklepach Lidla).

Graf. Chargemap

Niezawodność infrastruktury, kluczowa dla użytkowników EV, obejmuje czynniki takie jak łatwość obsługi, czas ładowania, dostawa mocy oraz stan punktów ładowania i sieci. Tesla zdobyła pierwsze miejsce co odzwierciedla jej zaangażowanie w świadczenie wysokiej jakości usług” – czytamy w podsumowaniu rankingu.

Pod koniec grudnia 2023 r. w Polsce funkcjonowały 5933 ogólnodostępne punkty ładowania pojazdów elektrycznych (3282 stacji – źródło: Liczniki elektromobilności PSPA/PZPM). 26% z nich stanowiły szybkie punkty ładowania prądem stałym (DC), a 74% – wolne punkty prądu przemiennego (AC) o mocy mniejszej lub równej 22 kW.

REKLAMA