Tesla w trzymiesięcznych cyklach organizuje na swojej stronie głosowania, w których to kierowcy Tesli wybierają lokalizacje nowych Superchargerów. Miejsce, które otrzyma najwięcej głosów, zostaje potem odwiedzone przez ekipę budowlaną, a później można tam szybko uzupełniać energię w akumulatorach. Nie dzieje się to jednak zbyt szybko – na uruchomienie Superchargera trzeba czasami czekać nawet i 6 lat od momentu, w którym wygrał w głosowaniu.
Zielona Góra czeka
W Polsce obecnie czekamy na uruchomienie ładowarki w Zielonej Górze – wygrała w głosowaniu w roku 2023. „Ma stanąć w dzielnicy Racula, przy ulicy Głogowskiej 4. Niewykluczone, że stanie na parkingu hotelu ForRest. Ulica Głogowska jest dogodnie ulokowana pod względem komunikacyjnym – dzieli ją ok. 1,5 km od trasy ekspresowej S3, którą można dojechać np. na południe (Legnica, Czechy), jak i na północ i zachód” – pisaliśmy. Może korzystać z nowych Superchargerów V4. Kiedy zostanie otwarta? „Szacuje się, że projekt może być gotowy na początku przyszłego roku, zaś na uruchomienie ładowarki możemy poczekać – zdaniem przytaczanych przez Elektrowóz ekspertów – nawet 3-4 lata. To oznacza, że od czasu wygranej w głosowaniu do momentu, w którym pierwszy samochód będzie mógł zostać tam podłączony, może minąć nawet 6 lat” – podaliśmy. W Polsce barierą bywa długi czas oczekiwania na przyłącze.

Kolejny Supercharger – we Wrocławiu
Dziś Tesla podała lokalizacje kolejnych Superchargerów, które wygrały ostatnią turę głosowania. Są to:
-Bounremouth w Wielkiej Brytanii
-Bari we Włoszech
-Hradec Kralove w Czechach
-Wilno na Litwie
-Wrocław
Z punktu widzenia polskich kierowców Tesli (nie wiadomo, czy Supercharger będzie dostępny także dla kierowców aut innych marek – możliwe, że tak się stanie jeszcze w tym roku), najistotniejszy jest oczywiście Wrocław. Ważne jest także Hradec Kralove, jako że leży na popularnej trasie z Dolnego Śląska do Pragi. Fanów weekendowych wypraw może także cieszyć pojawienie się na liście lubianego przez turystów Wilna.
Konkretów brak
Gdzie może stanąć SC we Wrocławiu? Tego jeszcze nie wiemy – być może w samym mieście, być może w rejonie salonu w Długołęce, a być może przy A4 lub S8. Każda z tych lokalizacji ma swoje wady i zalety. Prawdopodobnie najchętniej widzielibyśmy ładowarkę przy A4, ponieważ SC przy Kostomłotach jest bardzo popularny i często zatłoczony (A4 to główna „wylotówka” na Zachód, w tym do Niemiec).

Gdzie kolejne?
Gdzie powinny stanąć kolejne Superchargery? O tym można będzie zdecydować w następnym głosowaniu. Z pewnością brakuje ładowarek m.in. w rejonie Warszawy czy Łodzi i w ogólności przy dużych trasach, a niekoniecznie w miastach. Bariery infrastrukturalne wciąż wstrzymują rozwój elektromobilności w Polsce. Stworzenie nowego Superchargera w rejonie Wrocławia cieszy – pytanie tylko, ile to wszystko zajmie.
PM