MENU
Home Aktualności Rynek Świat Wyniki sprzedaży chińskich firm. BYD z rekordami

Wyniki sprzedaży chińskich firm. BYD z rekordami

Rynek samochodowy w Chinach w 2024 roku był pełen brutalnych walk” – napisał na portalu X Yilun Zhang, ekspert w kwestii chińskich samochodów elektrycznych i pracownik firmy Hertz. Poniżej zaprezentował, opierając się na danych chińskich firm, dane dotyczące sprzedaży poszczególnych marek w roku 2024. „To prawdziwe przetrwanie najsilniejszych” – dodał. Wygląda na to, że pomimo przeciwności – takich jak spowolnienie gospodarcze, polityczne niepewności (dotyczące np. przyszłości sprzedaży na rynku europejskim) i pewnego nasycenia rynku, wyniki producentów z Państwa Środka znacząco się polepszyły. Różnice rok do roku bywają wręcz szokujące.

Nazwa markiWynik w roku 2024Wzrost r/r
BYD4,27 mln41%
Geely2,18 mln32%
Li Auto500 50849%
HIMA (Huawei)445 000b.d.
Lynk&Co285 44130%
Zeekr223 12387%
NIO221 97038,7%
Xpeng190 068b.d.
Xiaomi Auto135 000pierwszy rok działania
NIO

Jak wskazuje autor wpisu, największymi zwycięzcami roku 2024 są marki z kategorii NEV, czyli New Energy Vehicle, oferujące samochody elektryczne i hybrydy plug-in. BYD oferuje wyłącznie samochody NEV. Geely sprzedaje pojazdy każdego typu, również spalinowe. Li Auto oferuje głównie hybrydy plug-in, Huawei ma w ofercie różne samochody, Lynk&Co sprzedaje przede wszystkim hybrydy i modele spalinowe, a Zeekr tylko auta elektryczne, podobnie jak Nio, Xpeng i Xiaomi. – Zyski firm z kategorii NEV są osiągane kosztem tradycyjnych producentów samochodów. Spodziewaj się, że walka się zaostrzy w 2025 r. – dodał Yilun Zhang.

Fot. Geely

BYD wielkim zwycięzcą

Sam wynik grupy z rynku chińskiego jest rewelacyjny, a wzrost rok do roku robi wrażenie. BYD ma szanse stać się marką sprzedającą najwięcej hybryd na świecie, pokonując nawet Toyotę. W listopadzie w ogólnej klasyfikacji producentów aut na całym świecie, marka przegrała właśnie tylko z Toyotą.

W roku 2025 z pewnością zobaczymy jeszcze lepsze rezultaty Xiaomi – firma ostatnio zaprezentowała drugi model, czyli SUV-a o nazwie YU7, a sedan w sportowych odmianach bije kolejne rekordy, zarówno w kwestii czasów na torach, jak i statystyk sprzedaży. W tym roku możemy doczekać się wprowadzenia tej marki na rynki europejskie – niewykluczone, że mowa również o Polsce.

Eksperci wskazują, że sukces może odnieść także Li Auto. Inni producenci również rosną w siłę – 2025 r. może ewentualnie nie być równie pomyślny dla Xpenga, czas pokaże jednak, czy tak faktycznie będzie. W tym roku rezultaty chińskich firm powinny poprawić się zarówno w Chinach, jak i w Europie. Czekamy na kolejne premiery i debiuty. Kto traci, gdy Chińczykom rosną liczby? Przede wszystkim utytułowani producenci europejscy. Straty na gigantycznym rynku Państwa Środka z pewnością są dla nich dużym powodem do zmartwień.

MA

REKLAMA